Στην κυκλοφορία στις 12:00 ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου – Ο πρώτος αυτοματοποιημένος στη χώρα

Στην κυκλοφορία στις 12:00 ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου – Ο πρώτος αυτοματοποιημένος στη χώρα

Η νέα Εθνική Οδός Πατρών – Πύργου θα δοθεί σήμερα στις 12:00 στην κυκλοφορία . Το σημαντικό οδικό έργο των 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα που εγκαινιάστηκε χθες το βράδυ από τον Πρωθυπουργό βελτιώνει την ασφάλεια της διαδρομής και διασφαλίζει συνδεσιμότητα και νέες προοπτικές, ιδιαίτερα για την Αχαΐα και την Ηλεία. Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία τον Νοέμβριο .
Η διαδρομή Πάτρα-Πύργος μειώνεται πλέον από 90 λεπτά (1 ώρα και 30 λεπτά) από την υφιστάμενη εθνική οδό, σε μόλις 45 λεπτά από τον νέο κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Το έργο για την κατασκευή του δρόμου που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο έχει μακρά και δύσκολη ιστορία καθώς πέρασε κυριολεκτικά από 40 κύματα μέχρι τελικά να πάρει οριστικά τον δρόμο της υλοποίησης και να γίνεται σήμερα πραγματικότητα η παράδοση του μεγαλύτερους μέρους του. Από αύριο θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Αλισσός-Πύργος μήκους 65 χιλιομέτρων και τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα από το Μιντιλόγλι μέχρι τον Αλισσό προβλέπεται να δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Νοεμβρίου.

Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά τον χαιρετισμό του:

«Σήμερα για λογαριασμό ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας κλείνουμε μία εκκρεμότητα που έρχεται από το βαθύ παρελθόν και διορθώνουμε μία αδικία. Είναι μία μέρα χαράς και συγκίνησης. Μία ημέρα ευθύνης για όσα πρέπει να γίνουν. Ο δρόμος αυτός μας ταλαιπώρησε αρκετά. Είχα αναλάβει τη δέσμευση ότι θα ξεμπλέξουμε το κουβάρι. Δεν ήξερα και ίδιος την συνθετότητα του εγχειρήματος που αναλάβαμε. Βρισκόμαστε σήμερα στη θέση να μπορούμε να δώσουμε το δρόμο στην κυκλοφορία. Ανήμερα του Άγίου Ανδρέα θα παραδώσουμε και τα υπόλοιπα 10 χλμ.

Σκεφτόμουν ότι πίσω από τους αριθμούς κρύβονται πολλές μοναδικές ανθρώπινες ιστορίες. Ο αγρότης που θα ξεκινήσει να μεταφέρει το προϊόντα του, ο επισκέπτης για να κατατευθυνθεί στο νησιά του Ιονίου. Όλοι αυτοί πια θα αισθάνονται ότι μπορούν να χρησιμοποιούν έναν δρόμο όχι μόνο γρήγορο αλλά και ασφαλή. Αν κάτι μπορούμε να πούμε και να προσθέσω και εγώ σε όσα ειπώθηκαν είναι να θυμηθούμε αυτούς που δεν είναι σήμερα μαζί μας λόγω της καθυστέρησης της Πολιτείας, την Ασπασία, τον Γιώργο, την Ελευθερία, τη Νικολίτσα, τον Γιάννη, μόνο κάποια ονόματα συμπολιτών μας που δεν πρόλαβαν να ζήσουν τα όνειρά τους.

Ο δρόμος αυτός έχει συνδεθεί με ένα παρελθόν που πιστεύω όλοι μας θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας.

Θα δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία αύριο και σε λίγο καιρό δεν θα θυμόμαστε πως ήταν ο παλιός δρόμος και αυτή είναι η φύση της πολιτικής. Γι αυτό και εμείς θα σταθούμε μόνο για μια στιγμή σήμερα και θα εισπράξουμε την ικανοποίηση αλλά το μυαλό μας θα τρέχει συνεχώς στις νέες προκλήσεις. Πώς ο δρόμος θα φτάσει στη Τσακώνα. Το πως θα στρέψουμε την προσοχή μας στην ολοκλήρωση άλλων κρίσιμων έργων στην υπόλοιπη επικράτεια.

Η ολοκλήρωση του βόρειου κλάδου του Ε-65, η ολοκλήρωση της Αμβρακίας, το εμβληματικό fly-over και φυσικά ο ΒΟΑΚ που έχει ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου.

Ας χαρούμε λοιπόν σήμερα αυτή την ημέρα. Αύριο στις 12 τα 65 χιλιόμετρα θα δοθούν στην κυκλοφορία και ας ευχηθούμε ο δρόμος αυτός να είναι ασφαλής και να σηματοδοτήσει το δρόμο προς το μέλλον της Δυτικής Ελλάδος που κάποιοι στο παρελθόν της το στέρησαν, στους οποίους σήμερα ημέρα γιορτής δεν χρειάζεται να αναφερθούμε.

Η Ολυμπία Οδός ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45′ και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά – με ασφάλεια και άνεση.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, το τμήμα από Καμίνια – Πύργο θα δοθεί στην κυκλοφορία για τους οδηγούς από τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής 1 Αυγούστου 2025.

Με το νέο τμήμα Πατρών – Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277 χλμ. Συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες -Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο – Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.

Διασφαλίζει τη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.

Πρόκειται, δηλαδή, για μια πολυτροπική υποδομή που θέτει σε κίνηση την Παραϊόνια Ελλάδα και υπηρετεί την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.

Όπως έγινε γνωστό, σε ισχύ τίθεται το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση -άνευ διοδίου- έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.

Η Πατρών-Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.

Σημειώνεται ότι επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού), ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

74,8 χλμ.

2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.

9 κόμβοι

15 γέφυρες

66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις)

150 οχετοί

Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.

4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

1 Τεχνική Βάση με 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων)

2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών

2 μετωπικοί & 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων