Φωτιά σε ξενοδοχείο στην Ομόνοια
Στιγμές απόλυτου αγωνίας εκτυλίχθηκαν το μεσημέρι στην Ομόνοια, όταν μια ξαφνική και σφοδρή πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο ισόγειο ξενοδοχειακού συγκροτήματος. Το συμβάν προκάλεσε την άμεση κινητοποίηση των δυνάμεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του ΕΚΑΒ, καθώς οι πυκνοί, μαύροι καπνοί άρχισαν να ανεβαίνουν με ταχύτητα προς τους επάνω ορόφους, παγιδεύοντας δεκάδες ενοίκους μέσα στα δωμάτιά τους και μετατρέποντας το κτίριο σε μια επικίνδυνη παγίδα.
Από την πυρκαγιά τραυματίστηκε σοβαρά ένας 40χρονος άνδρας, ο οποίος φέρει εκτεταμένα εγκαύματα και αυτή τη στιγμή νοσηλεύεται διασωληνωμένος σε κρίσιμη κατάσταση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέδωσε η δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ, ο ασθενής αναμένεται να μεταφερθεί εντός της ημέρας στην ειδική μονάδα εγκαυμάτων του Θριάσιου νοσοκομείου, καθώς η κατάστασή του κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρή και χρήζει εξειδικευμένης ιατρικής παρακολούθησης και φροντίδας.
Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία άνδρα, η σύζυγος του οποίου κινδύνευσε στον έκτο όροφο: «Παραλίγο να πεθάνει η γυναίκα μου. Τώρα είναι μέσα στο ασθενοφόρο και της δίνουν οξυγόνο, παραλίγο να χάσει τη ζωή της», δήλωσε εμφανώς αναστατωμένος.
Οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στο φλεγόμενο κτίριο αποτυπώνουν το μέγεθος του δράματος. Μια γυναίκα που διέμενε στον όγδοο όροφο περιέγραψε τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως το μόνο που μπορούσε να ακούσει μέσα στο σκοτάδι ήταν ο ήχος από τα τζάμια που έσπαγαν και οι απελπισμένες φωνές των υπόλοιπων ενοίκων. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά, η ορατότητα εκμηδενίστηκε καθώς το κλιμακοστάσιο γέμισε με διοξείδιο του άνθρακα, κάνοντας την αναπνοή αδύνατη και εμποδίζοντας κάθε προσπάθεια αυτόνομης διαφυγής προς την έξοδο.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και τις αναφορές των αυτοπτών μαρτύρων, η εστία της φωτιάς εντοπίζεται στον χώρο της υποδοχής ή σε άλλο σημείο του ισογείου. Ένας δεύτερος ένοικος κατέθεσε πως η πυρκαγιά ξέσπασε αμέσως μετά από μια ξαφνική έκρηξη που σημειώθηκε σε ηλεκτρικό πατίνι, το οποίο εκείνη την ώρα βρισκόταν σε διαδικασία φόρτισης.
Αν και οι φλόγες περιορίστηκαν σχετικά γρήγορα χάρη στα δομικά υλικά του ισογείου, ο τοξικός καπνός βρήκε διέξοδο από τη σκάλα και διαπερνώντας τους ορόφους προκάλεσε ασφυκτική ατμόσφαιρα. Πολλοί από τους διαμένοντες, μην έχοντας άλλη επιλογή, βγήκαν στα παράθυρα καλώντας σε βοήθεια, ενώ ορισμένοι έσπασαν τα τζάμια για να εξασφαλίσουν λίγο καθαρό αέρα.
Η επέμβαση των διασωστικών αρχών υπήρξε καταλυτική. Όπως δήλωσε ο Περιφερειακός Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αττικής, Αρχιπύραρχος Βασίλης Ζαφείρης, το κέντρο επιχειρήσεων ενημερώθηκε για το συμβάν ακριβώς στις 11:47 το μεσημέρι. Στο σημείο έσπευσαν αμέσως 8 υδροφόρα οχήματα, δύο ειδικά οχήματα, ένα κλιμακοφόρο, ένα βραχιονοφόρο, καθώς και μια δύναμη 25 πυροσβεστών. Οι άνδρες της Πυροσβεστικής κατάφεραν να σβήσουν γρήγορα την κύρια εστία στο ισόγειο και ξεκίνησαν αμέσως την οργανωμένη εκκένωση όλων των δωματίων. Το γεγονός ότι η φωτιά δεν πέρασε στο εσωτερικό των ορόφων επέτρεψε στους πυροσβέστες να απομακρύνουν τους πάντες με ασφάλεια.
Συνολικά, τρεις αλλοδαποί ένοικοι χρειάστηκε να μεταφερθούν σε νοσοκομεία της πρωτεύουσας. Πέρα από τον 40χρονο εγκαυματία, ένας ακόμη ένοικος διακομίστηκε στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός» με σωματικά τραύματα, ενώ ένα τρίτο άτομο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Σωτηρία» με έντονα αναπνευστικά προβλήματα. Ένας άνδρας, του οποίου η σύζυγος κινδύνευσε στον έκτο όροφο, δήλωσε συγκλονισμένος πως η γυναίκα του σώθηκε την τελευταία στιγμή και της χορηγήθηκε οξυγόνο μέσα στο ασθενοφόρο. Για την επιχείρηση το ΕΚΑΒ διέθεσε 5 ασθενοφόρα και 2 διασώστες με μοτοσικλέτες, προσφέροντας τις πρώτες βοήθειες επί τόπου. Η επίσημη αιτία της πυρκαγιάς βρίσκεται υπό πλήρη διερεύνηση από το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής, το οποίο εξετάζει αν η έκρηξη της μπαταρίας του πατινιού ήταν η πραγματική αφετηρία της καταστροφής.